SINAV
HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
SIKÇA SORULAN
SORULAR VE CEVAPLARI
A) KURUM
VE BİRİM ARŞİVİ
1- Arşiv malzemelerinin saklama süreleri ne kadar, nerede
bulabilirim?
Arşiv
malzemelerinin saklama süreleri, Bakanlığımız Arşiv Mevzuatı Kitapçığında
“tespit ve değerlendirme çalışmaları” bölümünde belirlenmiştir. Strateji
Geliştirme Başkanlığına ait http://www.sgb.saglik.gov.tr internet
adresinden ulaşabilirsiniz.
2- Bakanlığımız 663 Sayılı KHK ile yeniden yapılanma sonrasında
Sağlık Müdürlükleri Özlük Dosyaları Arşivinde bulunan özlük dosyaları ile birim
arşivlerindeki arşiv malzemelerini ilgili kurumların birimlerine teslim edelim
mi? Nasıl teslim edeceğiz.
663 Sayılı KHK
ile Bakanlığımız yeniden yapılanma sonrasında, bahse konu özlük dosyalarıyla
ilgili iş ve işlemlerde, hızlı hareket etmek ve aksaklığa sebebiyet vermemek
için halen görevde olan personelin özlük dosyalarının görevli oldukları
kurumlara devredilmesi, emeklilik, istifa, müstafi, vefat v.b. nedenlerle
ayrılan personelin özlük dosyaları ise, son işlem tarihinde hangi birimde
görevli ise, o birimin bağlı olduğu kuruma devredilmesi gerekmektedir. Söz
konusu özlük dosyalarının ilgili kurumlara, İl Müdürlüğüz koordinatörlüğünde
kurulacak olan komisyon marifetiyle devredilmesi uygun olacaktır. Birim
arşivlerindeki arşiv malzemeleri de aynı şekilde komisyon marifetiyle teslim
edilecektir.
3- İl Sağlık Müdürlüğü ile İl Halk Sağlığı Müdürlüğü aynı
binada hizmet vermekteler ve arşivlerini de ayırmadılar. İmha işlerini hangi
kurum, nasıl yapacak, imha listelerine kim uygunluk görüşü verecek?
İl Sağlık
Müdürlüğü ile İl Halk Sağlığı Müdürlüğü birim arşivleri ile özlük dosyaları
arşivleri ayrı ayrı olacak, her iki müdürlük “Ayıklama ve İmha Komisyonları”nı
kendileri kuracak, imha listelerini bağlı olduğu kuruma gönderecek, uygunluk
görüşünü de bağlı olduğu kurumu verecektir.
4- İlçe Sağlık Müdürlüklerinden gelen imha listelerine kim
uygunluk görüşü verecek, Sağlık İl Müdürlüğü olarak onay verebilir miyiz?
3473 Sayılı Muhafazasına Lüzum
Kalmayan Evrak ve Malzemenin Yok Edilmesi Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanuna bağlı olarak hazırlanan “Devlet Arşiv
Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre; “İmha listelerinin Kesinlik
Kazanması:Kurum arşivlerinde hazırlanan imha listeleri, Devlet Arşivleri Genel
Müdürlüğü’nün uygun görüşü alındıktan sonra, ilgili kurum ve kuruluşun en üst
amirinin onayını müteakip kesinlik kazanır.
Taşra, bölge ve
yurtdışı arşivlerinde ise, hazırlanan imha listeleri, kurum arşivlerinin uygun
görüşü alındıktan sonra, kurum ve kuruluşların bu yerler için onay vermeye
yetkili kıldığı kişilerin onayını müteakip kesinlik kazanır” denilmektedir.
Bu nedenlerle
“imha listelerine uygunluk görüşü” Bakanlığımız tarafından verilir.
5- Birim arşivi ne demek?
Birim arşivi: Kurum ve
kuruluşların görev ve faaliyetleri sonucu kendiliğinden teşekkül eden ve bu
kuruluşların çeşitli birimlerinde, aktüalitesini kaybetmemiş olarak aktif bir
biçimde ve günlük iş akımı içinde kullanılan arşivlik malzemenin belirli bir
süre saklandığı arşiv birimlerini (Mükelleflerin taşra, bölge ve yurt dışı
kuruluşlarında bulunan arşivler de birim arşivi sayılır.) ihtiva eder.
6- Birim arşivleri nerelerde kurulmalıdır?
Birim arşivleri
Bakanlığımıza bağlı; İl Sağlık Müdürlükleri, İlçe Sağlık Müdürlükleri, Sağlık
Grup Başkanlıkları ile 112 Acil Sağlık İstasyonları v.b. yerlerde oluşturmalı
ve arşiv sorumluları belirlenmelidir. İl Sağlık Müdürlüğü arşiv sorumluları alt
birimlerdeki arşivlerden de sorumludur.
7- İmhasına karar verilen imhalık malzemeyi (atık
kağıtları) nereye, nasıl vereceğiz?
Ayıklama ve
İmha Komisyonunca imhasına karar verilen ve Bakanlığın uygun görüşünden sonra
biriminizce alınan makam onayından da sonra; Valilik veya Belediye Çevre Koruma
Vakfına, TEMA Vakfına, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü’ne, kamu yararına
faaliyet gösteren vakıf yada derneklere yada ihale yoluyla satışına. Atık
kağıtları teslim ederken kıyma makinasında kıyılarak teslim edilmesine, teslim
edildiğine dair belgeler,(tutanak, kantar çıktı fişi) ile önceden alınan
onaylar, imha listeleri, komisyon listeleri 10 yıl arşiv sorumlusu tarafında
muhafaza edilir.
8- Bakanlığımıza her yıl “Arşiv Hizmetleri Faaliyet
Raporu” gönderecek miyiz?
Yönetmelik hükümlerine göre,
Bakanlımıza bağlı birimler (İl Sağlık Müdürlükleri) yıl içindeki arşiv
faaliyetleri ile ilgili bilgileri "Arşiv Hizmetleri Faaliyet Raporu"
ile, müteakip takvim yılının Ocak ayında Bakanlığımıza gönderirler. (Sağlık
Müdürlükleri alt birimlerinden gelecek olan faaliyet raporlarındaki bilgileri
toplayarak Bakanlığımıza tek rapor halinde gönderirler.)
9- Arşivlere devredilen klasörleri nasıl teslim almalıyız,
kim teslim alacak?
Birimlerin görev
ve faaliyetleri sonucu kendiliğinden teşekkül eden arşiv malzemeleri, üreten
birim tarafından standart dosya planına göre sırtlığı hazırlanmış, muhteviyata
kaydı yapılmış bir şekilde ocak, şubat aylarında birim arşivine teslim
edilir, birim arşiv görevlisi tarafından klasör veya dosya sırtlığına bakılır,
dosya muhteviyatı döküm formunun bir nüshasını dosyasına kaldırır,
kontrolünü yapar ve arşive teslim alır. Teslim eden ile teslim alanda kalacak
olan dosya muhteviyatı döküm formları imzalanır. Böylece kontrolü şekilde telim
alınır.
10- Bakanlığımızda kimlerin özlük dosyaları muhafaza ediliyor?
Saklama süreleri ne kadar?
Bakanlığımızda
çalışan yöneticilerin, sağlık personeli ile Bakanlık Merkez Teşkilatında görev
yapan personelin özlük dosyaları muhafaza edilmektedir. Vilayet memurlarının
özlük dosyaları ise İl Sağlık Müdürlüklerinde muhafaza edilmektedir. Özlük
dosyalarının saklama süreleri 101 yıldır.
11- Devlet Arşivlerine hangi arşiv malzemelerini kim teslim
edecek?
Yönetmelik kapsamındaki kurum ve
kuruluşlar, elinde bulunan eski harfli Türkçe (Osmanlıca) belgeler,ileDevlet
Arşivlerine teslim edilmesi gereken Arşiv Malzemesini ayıklama ve tasnif
işlemlerine tabi tutulmaksızın, mevcut düzeni içerisinde öncelikle Devlet
Arşivleri Genel Müdürlüğü’ne devreder.
B) SINAV
HİZMETLERİ BİRİMİ
1- Sağlık
Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavına Kimler Başvurabilir?
Sağlık Uzman
Yardımcılığı Yarışma Sınavına başvuru şartlarını taşıyan herkes başvurabilir.
2- Sağlık
Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavından Nasıl Haberdar Olunur?
Sınava
katılma şartları, son başvuru tarihi, başvuru yeri, KPSS taban puanı ve türü,
hangi alandan kaç uzman yardımcısının alınacağı, sınıfı, kadro derecesi, sınava
girebileceklerin sayısı, sınavın yeri, zamanı ve içeriği başvuruda istenecek
belgeler ile gerekli görülen diğer hususlar sınav tarihinden en az otuz gün
önce, Resmi Gazete’de ve Türkiye genelinde yayınlanan ve tirajı en yüksek olan
ilk beş gazeteden en az birinde yayınlanmak, Bakanlık ve Genel Müdürlük
internet sitesi gibi basın yayın kuruluşlarından ilan edilmek suretiyle
duyurulur.
3- Sağlık
Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavının Başvuru Şartları Nelerdir?
Uzman
yardımcılığı yarışma sınavına katılabilmek için;
a) 14/07/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan
genel şartlara sahip olmak,
b) En az dört
yıllık lisans eğitimi veren eğitim, fen-edebiyat, hukuk, siyasal bilgiler,
iktisadî ve idarî bilimler, iktisat, işletme, mimarlık ve mühendislik, tıp,
eczacılık fakülteleri ile Bakanlığın hizmet birimlerinin görev alanına giren ve
yarışma sınavı duyurusu ile belirtilen bölümlerden ya da bunlara denkliği
Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki
yükseköğretim kurumlarının birinden mezun olmak,
c) Son
başvuru tarihi itibarıyla, geçerlik süresi dolmamış KPSS’den, yarışma sınavı
duyurusunda belirtilen puan türlerine göre asgari puanı almış olmak,
ç) Yarışma
sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını
doldurmamış olmak,
şartları
aranır.
4- Sağlık
Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavına Başvuruda Hangi Belgeler İstenir?
a) Bakanlık
veya Genel Müdürlük internet sayfasından temin edilerek doldurulacak başvuru
formu,
b) T.C.
Kimlik Numarası beyanı.
c) Görevini
devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı.
ç) Erkek
adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı.
d) Adli sicil
kaydı yazılı beyanı.
e) KPSS sonuç
belgesinin aslı veya fotokopisi ya da bilgisayar çıktısı.
f)
Yükseköğrenim diplomasının veya çıkış belgesinin aslı veya Bakanlıkça onaylı
örneği.
g) 2 adet
vesikalık fotoğraf.
5- Başvuru
Belgeleri Nereye, Ne Zaman ve Nasıl Teslim Edilir?
Başvuru
belgelerinin sınav ilanında belirtilen tarihe kadar Bakanlığa şahsen veya posta
yoluyla teslim edilmesi gerekir. Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre
içerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.
6- Sınava
Başvuruda Gerçeğe Aykırı Beyanda Bulunulursa Ne Olur?
Yarışma
sınavını kazananlardan başvuru belgelerinden gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu
tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları
yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemezler ve
haklarında 26/09/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili
hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
7- Sınava
Çağrılacak Adayların Sayısı Nasıl ve Neye Göre Belirlenir?
Yarışma
sınavına çağrılacak adayların sayısı, atama yapılacak kadro sayısının yirmi
katından, sadece sözlü sınav yapılması halinde dört katından fazla olamaz. KPSS
puanı en yüksek olan adaydan başlamak üzere yapılan sıralama sonucunda son
sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da sınava çağrılır.
8- Sınav Yazılı
Olarak mı Sözlü Olarak mı Yapılır?
Her iki
şekilde de yapılabilir.
9- Yazılı Sınav
Nasıl ve Ne Şekilde Yapılır?
Yazılı
sınavın tümü test usulünde Bakanlık tarafından yapılabileceği gibi, ÖSYM’ye,
TODAİE’ye veya Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel
Müdürlüğüne veya üniversitelere de yaptırılabilir.
10- Yazılı
Sınavın Soruları Nasıl Belirlenir?
Sınav
sorularının %60’ı adayların mezuniyet durumlarına göre belirlenen konulardan,
%20’si genel kültür ve genel yetenek konularından ve %20’si ise Bakanlık görev
alanı ile ilgili ilanda belirtilen konulardan hazırlanır.
Yarışma
sınavının genel kültür ve genel yetenek konuları mesleki alan bilgisi bölümleri
için ortaktır. Mesleki alan bilgisi soruları sınav ilanında belirtilen öğrenim
dalları dikkate alınarak her mesleki alan bilgisi bölümü için ayrı ayrı
düzenlenir.
11- Yazılı Sınavın
Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?
Yazılı
sınavın değerlendirmesi 100 tam puan üzerinden yapılır. Yazılı sınavda başarılı
sayılabilmek için en az 70 puan almak gerekir.
12- Yazılı Sınavın Sonuçları
Nerede İlan Edilir?
Yazılı sınav
sonuçları Bakanlık ve Genel Müdürlük internet sitesinde ilan edilir.
13- Sınav Hem Yazılı Hem
Sözlü Olur İse Değerlendirme Nasıl Yapılır?
Yarışma
sınavının yazılı ve sözlü sınavdan oluşması halinde, yazılı sınavdaki başarı
sırasına göre, yarışma sınavının sadece sözlü sınavdan oluşması halinde ise
KPSS puanı sırasına göre atama yapılacak kadro sayısının dört katı kadar aday
sözlü sınava çağrılır. Çağrılacak olan son sıradaki aday ile eşit puana sahip
adayların tamamı da sözlü sınava çağrılır.
14- Sözlü Sınava Girme
Hakkını Kazananlara Nasıl Duyuru Yapılır?
Sözlü sınava
girme hakkını kazananlara, sözlü sınavın yapılacağı yer, gün ve saat sözlü
sınav tarihinden en az on gün önce Bakanlık ve Genel Müdürlük internet
sitesinde ilan edilmek suretiyle duyurulur.
15- Sözlü Sınavın Puanı Nasıl
Belirlenir?
Adayların
sözlü sınav puanı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 41 inci maddesi
çerçevesinde belirlenir.
16- Yarışma Sınavının
Değerlendirilmesi Nasıl Yapılır?
Yazılı sınav
yapılması halinde, sınava girenlerin nihaî başarı sıralaması yazılı ve sözlü
sınavlarda alınan puanların aritmetik ortalamasına göre yapılır. Yalnızca sözlü
sınav yapılması durumunda nihai başarı sıralaması adayın sözlü sınavda aldığı
puana göre yapılır. Bu şekilde belirlenen puanların eşit olması durumunda yazılı
sınav puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır. Yazılı sınav yapılmaması halinde
KPSS puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
17- Sınavda Yedek Liste de
İlan Edilir mi?
Sıralama
sonucunda ilanda belirtilen kadro sayısı kadar sınavı kazanan asil aday ile
alınacak uzman yardımcısı sayısının yarısını geçmemek kaydıyla yedek liste
belirlenir.
18- Yarışma Sınav
Sonuçları Nerede İlan Edilir?
Yarışma sınav
sonuçları Bakanlık ve Genel Müdürlük internet sitesinde ilan edilir.
19- Sınav Sonuçlarına
Nasıl İtiraz Edilebilir?
Adaylar sınav
sonuçlarının ilanı tarihinden itibaren beş gün içinde sınav sonuçlarına yazılı
olarak itiraz edebilirler.
20- Sınav Sonuçlarına
İtirazlar Nasıl ve Ne Zaman Sonuçlanır?
İtirazlar beş
gün içinde sınav kurulu tarafından değerlendirilerek sonuçlandırılır ve
ilgililere yazılı olarak bildirilir.
21- Yarışma Sınavını
Kazananların Atama İşlemleri Nasıl Yapılır?
Yarışma sınavı
sonucunda başarılı olanlar, kendilerine yapılacak bildirimde belirtilen süre
içerisinde yapacakları yazılı başvuru üzerine Bakanlık tarafından uzman
yardımcısı kadrolarına atamaları yapılır.
Ataması
yapılanlardan geçerli mazereti olmaksızın süresi içerisinde görevine
başlamayanların veya atanma hakkından vazgeçenlerin atamaları iptal edilir.
Yarışma
sınavında başarılı olup ataması yapılmayanlardan veya ataması yapılıp da
herhangi bir sebeple görevden ayrılanlardan boşalan kadrolara, bir sonraki sınavın
ilanına kadar ve her hâlükârda sınav sonuçlarının ilanından itibaren iki yıl
içinde yarışma sınavı başarı sıralamasına göre yedek listeden atama
yapılabilir.
22- Sağlık Uzman
Yardımcılarının Eğitimi Nasıldır ve Eğitim Süresi Ne kadardır?
SağlıkUzman
yardımcılığı eğitim süresi en az üç yıldır.
Sağlık Uzman
yardımcısı olarak atananlar bu kadroda bulundukları sürece uzmanlığın
gerektirdiği bilgi, beceri ve etik değerleri kazanmaları amacıyla gerekli
eğitimlerden geçirilir. Bu eğitimler, hizmet birimlerinin görüşü alınarak
belirlenir.
Bu süreçte;
a) Bakanlığın teşkilat yapısı, görevleri ve çalışma düzeni hakkında bilgi
ve tecrübe kazanmaya,
b) Bakanlığın görev alanına giren konulara ilişkin mevzuata ve bu mevzuatın
uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerileri kazanmaya,
c) Yazışma, rapor yazma, inceleme ve araştırma teknikleri konularında
gerekli bilgi ve yeteneği kazanmaya,
ç) Alanları ile ilgili stratejik belgeleri hazırlamaya,
d) Yabancı dil bilgisini geliştirmeye,
e) Bakanlığın çalışma alanıyla ilgili olarak, ulusal ve uluslararası
konferans, seminer ve eğitim programlarına katılım ve temsil kabiliyetini
geliştirmeye,
yönelik çalışmalarda bulunurlar.
Bakanlık
politikaları ve görevleriyle ilgili diğer kurum ve kuruluşların görev
alanlarına ilişkin bilgilerin kazandırılmasını amaçlayan, süresi dört aydan az
on iki aydan çok olmamak üzere içeriği hizmet birimlerinin görüşü alınarak
Bakanlıkça belirlenen bir eğitime tabi tutulur.
Uzman
yardımcıları, gerektiğinde Genel Müdürlük tarafından hazırlanacak bir program
çerçevesinde görev yaptıkları birimler dışında uygun görülen en çok üç hizmet
biriminde doksan günü geçmemek üzere rotasyona tabi tutulabilirler.
23- Sağlık Uzman
Yardımcılığının Tez jürisi Nasıl ve Kimlerden Oluşur ve Görevleri Nelerdir?
Tez jürisi,
tez konularının belirlenme tarihinden en az otuz gün önce oluşturulur.
Tez jürisi,
Müsteşarın görevlendireceği Müsteşar Yardımcısı veya hizmet birimi amirinin
başkanlığında ilgili hizmet birimi amiri, yardımcısı, daire başkanı, sağlık
uzmanı ile tez alanlarından iki öğretim üyesi olmak üzere toplam beş kişiden
oluşur. Ayrıca, aynı usulle her bir üyenin yedekleri de belirlenir.
Tez jürisi;
önerilen tez konuları hakkında görüş bildirir ve tezleri değerlendirir.
24- Sağlık Uzman
Yardımcılarının Tez Konusu Nasıl Belirlenir?
Sağlık
Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından, Bakanlığın ihtiyaçlarına göre tez
konuları belirlenerek, bir tez konuları listesi oluşturulur ve bu liste tez
jürisine bildirilir. Tez jürisi bu liste içerisinden öncelikli konuları, uzman
yardımcılarına tebliğ edilmek üzere on iş günü içerisinde bildirir.
Aylıksız izin
ile toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat izinleri hariç iki yılını
tamamlayan sağlık uzman yardımcıları bu listede yer alan tez konuları arasından
üç tez konusunu tercih sırasına göre seçip bildirirler. Sağlık Uzman
yardımcılarına öncelikli konular tebliğ edilmesi durumunda, uzman
yardımcılarının tez konusu tercihlerini bu konular arasından belirlemeleri
esastır.
Sağlık Uzman
yardımcılarının belirledikleri tez konuları, on iş günü içerisinde tez jürisi
onayına sunulur. Tez jürisi, üç tez konusundan bir tanesini veya gerekli
görülen hallerde başka bir tez konusunu sağlık uzman yardımcısının
hazırlayacağı tez olarak belirleyebilir.
25- Sağlık Uzman
Yardımcısının Tez Danışmanı Nasıl Belirlenir?
Tez jürisi,
sağlık uzman yardımcısının hazırlayacağı tezi belirledikten sonra, her sağlık
uzman yardımcısına, sağlık uzman yardımcısının teklifi doğrultusunda veya
re’sen tez danışmanı belirler. Bir öğretim üyesi veya uzmandan tez danışmanı
belirlenebileceği gibi tez konusu ile ilgili ihtisas sahibi kamu kurum ve
kuruluşlarında çalışan personelden de tez danışmanı belirlenebilir.
26- Sağlık Uzman
Yardımcısının Tez Konusu ve Tez Danışmanı Nasıl Kesinlik Kazanır?
Uygun bulunan
tez konuları ve tez danışmanları, Genel Müdürlük tarafından uzman
yardımcılarına tebliğ edilmek suretiyle kesinleşir.
Sağlık Uzman
yardımcısına tez konusunun kesinleşmesinden itibaren on iki ay tez hazırlama
süresi verilir ve verimli bir çalışma yapabilmesini sağlamak amacıyla bu
sürenin son iki ayı içerisinde başka görev verilmez.
27- Uzmanlık Tezi
Hazırlanmasına İlişkin Esaslar Nelerdir?
Tez konusunun
başka bir kurum ve kuruluşta uzmanlık, yüksek lisans, doktora tezi veya başka
bir ad altında aynı şekilde incelenip savunulmamış olması zorunludur.
Uzman
yardımcısının hazırlayacağı tezin kendi görüş ve değerlendirmeleri ile
önerilerini içermesi ve bilimsel çalışma etiğine uygun olması gerekir.
28- Uzmanlık
Tezin Nasıl ve Ne Zaman Teslim Edilir?
Sağlık Uzman
yardımcısı, tez danışmanının değerlendirme raporunu ve tez hazırlanması için
tanınan sürenin bitiminde hazırladığı tezi, elektronik ortamda ve yazılı olarak
birim amirine sunar.
Süresi içinde
tezlerini sunamayan uzman yardımcısına altı ayı aşmamak üzere ilave süre
verilir.
29- Uzmanlık Tezinin
Değerlendirilmesi Nasıl Yapılır?
Hizmet birim
amirine sunulan tezler beş gün içerisinde tez jürisinin asil ve yedek üyelerine
gönderilir.
Tez jürisi,
teslim aldığı tezleri en geç iki ay içerisinde inceler ve bu sürenin bitiminden
itibaren bir ay içerisinde uzman yardımcısını tezini savunmak üzere çağırır.
Tezini teslim ettiği halde, geçerli görülecek bir mazeret nedeniyle tez
savunmasına girememiş olan uzman yardımcısı için ayrı bir savunma tarihi
belirlenir.
30- Uzmanlık Tezi
Nasıl Savunulur?
Sağlık Uzman
yardımcısı, belirlenen günde tezini sözlü olarak savunur ve tez jürisinin tez
konusu ile ilgili sorularını cevaplandırır. Tez jürisi, gerekli durumlarda tez
danışmanını dinlemek üzere davet edebilir.
31- Uzmanlık Tezi
Nasıl Değerlendirilir?
Tez jürisi
üyelerinin her biri, savunma toplantısının ardından teze ilişkin puanlamasını
yapar. 100 tam puan üzerinden yapılacak değerlendirmede, verilen notların
aritmetik ortalaması en az 70 puan olan tez, başarılı kabul edilir.
Geçerli bir
mazereti olmaksızın savunma toplantısına girmeyen uzman yardımcısı başarısız
tez vermiş sayılır.
32- Tez Başarısız
Bulunursa Düzeltme İçin Bir Hak Verilir mi?
Tezi başarılı
bulunmayan uzman yardımcılarına, başarısız olma gerekçesinin yer aldığı tez
jürisi raporunu dikkate almak suretiyle, yeni bir tez hazırlaması için altı ayı
aşmamak üzere süre verilir. Tezin yeniden başarısız bulunması halinde Sağlık
Uzman Yardımcılığı Yönetmeliğinin 27’nci madde hükümleri uygulanır.
33- Yeterlik
Sınavı Nedir, Sınav ve Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?
Yeterlik
Sınavı, aylıksız izin ile toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat izinleri
hariç en az üç yıl fiilen çalışan ve uzmanlık tezi kabul edilen uzman
yardımcısının girmeye hak kazandığı sınavdır.
Yeterlik
sınavı, tezin kabulünden itibaren en geç altı ay içerisinde yapılır.
Yeterlik
sınavı, Bakanlık tarafından yapılabileceği gibi, ÖSYM’ye, TODAİE’ye veya Milli
Eğitim Bakanlığı
Yenilik ve
Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğüne veya üniversitelere yaptırılabilir.
Sınavın
Bakanlık tarafından yapılması halinde sınav soruları Yeterlik Sınavı
Komisyonunca hazırlanır.
Sınav
sorularının hazırlanmasında gizliliğe riayet edilir.
Yeterlik
sınavı, Bakanlığın görev alanına giren ve sınavdan iki ay önce ilan edilen
konularda yazılı ve sözlü yapılır. Yazılı sınav çoktan seçmeli test şeklinde
yapılır. Yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas alınarak
100 puan üzerinden en az 70 puan alanlar başarılı sayılır.
34- Yeterlik
Sınavında Başarısız Olunursa Ne Olur?
Yeterlik
sınavında başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı halde geçerli
mazereti nedeniyle sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci kez
sınav hakkı verilir.
İkinci
sınavda da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar hakkında
Sağlık Uzman Yardımcılığı Yönetmeliğinin 27’nci madde hükümleri uygulanır.
35- Sağlık Uzman
Yardımcısının Sağlık Uzmanı Olarak Atanma Şartları Nelerdir?
SağlıkUzman
yardımcısının Sağlık Uzmanı olarak atanabilmesi için;
a) Yeterlik sınavında başarılı olması,
b) Uzman yardımcılığı döneminde veya yeterlik sınavından itibaren en geç
iki yıl içerisinde KPDS’den asgarî (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakımından
buna denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir
belgeyi Genel Müdürlüğe ibraz etmiş olması,
şartları aranır.
Bu şartları
taşıyan sağlık uzman yardımcısı, sınav sonuçlarının ilanından itibaren münhal
kadro durumuna göre sağlık uzmanı olarak atanır.
36- Sağlık Uzmanı
Olma Hakkı Kaybedilebilir mi?
Verilen ilave
süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul
edilmeyenler, ikinci sınavda da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını
kullanmayanlar ile süresi içinde yabancı dil yeterliliği şartını yerine
getirmeyenler, uzman yardımcısı unvanını kaybederler ve kurumlarında
durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar.
37- Sağlık Uzmanı
ve Sağlık Uzman Yardımcılarının Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Sağlık Uzmanı
ve sağlık uzman yardımcıları, istihdam edildiği birimin görev alanına giren
konularda aşağıdaki görevleri yaparlar:
a) Görev yaptığı hizmet biriminin sağlık politikaları, strateji, plan,
ilke, amaç ve hedefler ile ilgili araştırma raporları hazırlamak, inceleme ve
analizler yapmak,
b) Mevzuat hazırlanmasına ve uygulanmasına, iş ve işlemlerin
geliştirilmesine ilişkin önerilerde bulunmak, gerektiğinde etki analizleri
yapmak,
c) Görev alanına giren ulusal ve uluslararası mevzuatı izlemek, yeni
mevzuat ve çalışma önerileri geliştirmek,
ç) Bakanlığın görev alanına giren diğer konularda inceleme ve araştırma
yapmak, görüş oluşturmak,
d) Toplantı, seminer ve eğitim programları ile çalışma gruplarında görev
almak,
e) Yukarıda belirtilen görevler ile benzer görevleri yerine getirmek,
f) Bakanlıkça verilen benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.
Sağlık
Uzmanları, uzman yardımcılarının yetiştirilmelerine katkıda bulunurlar.
Sağlık
Uzmanları, Bakanlık Yıllık Eğitim Programında belirlenecek konularda çalışma
grupları oluşturarak mevzuat, politika ve strateji önerilerine yönelik tebliğ
ve projeleri eğitimde sunarlar.
Sağlık
Uzmanları verilen işleri, mevzuata uygun olarak ve süresi içinde yerine
getirmekten dolayı birim amirine ve daire başkanına karşı, uzman yardımcıları
da birlikte çalıştıkları uzmana ve birim amirine ve daire başkanına karşı
sorumludurlar.
Sağlık
Uzmanları, Bakanlığın görev ve faaliyetleri çerçevesinde politika
oluşturulması, strateji hazırlanması ve analizler yapılması konularında bilgi,
birikim ve yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlarıyla eğitime tabi
tutulabilirler.
C) BİLGİ
EDİNME BİRİMİ
1- Bilgi
Edinme Başvurusu Nasıl Yapılır?
Sağlık
Bakanlığı ana sayfasına www.saglik.gov.tr adresinden giriş yapılır ve
görülen “Bilgi Edinme” butonu tıklanarak Bilgi Edinme Talep ekranına
giriş yapılır.
Bilgi Edinme
Talep ekranında bulunan alanlara kişisel bilgi girişi yapıldıktan sonra
“Güvenlik Kodu” alanındaki karakterler doğru bir şekilde alttaki kutuya
yazılır. İstenilen bilgiler girdikten sonra “Onay İste” butonu ile işlem
başlatılır.
Sonraki adımda
ise, “Talebiniz başarıyla iletilmiştir. E-posta adresine gönderilen
mail üzerinden Bilgi Edinme Başvurunuzu yapabilirsiniz.” yazılı bir
mesaj gelir. Bu mesaj ekrana geldiğinde, Bilgi Edinme Talep ekranında yer alan
“E-POSTA” bölümünde belirtilmiş olan e-posta adresine ulaşılarak, bilgiedinme@saglik.gov.tr
adresinden gönderilen postadaki “Bilgi Edinme” bağlantısına gidilir
ve Elektronik Başvuru Arayüzüne ulaşılır.
Elektronik
Başvuru Arayüzünde, bilgi edinme başvurusunu yapacak kişinin hukuki niteliğine
göre “Gerçek Kişi Başvuru Formu” veya “Tüzel Kişi Başvuru
Formu” seçeneklerinden uygun olan herhangi biri seçilerek başvuru işlemine
devam edilir.
Son aşamada ise
seçilen başvuru formu üzerindeki gerekli alanlar doldurulduktan sonra “Başvuru
Gönder” butonu aracılığıyla Bilgi Edinme Başvurusu başarı ile gerçekleştirilmiş
olur.
Bilgi Edinme
Başvurusu Nasıl Oluşturulur? Tıklayınız. (Buraya tıklanınca Bakanlık ana
sayfadaki linke ulaşılacaktır.)
2- Başvuru
Yapıldıktan Sonra Süreç Nasıl İşler?
Bilgi edinme
başvurusu ulaştıktan sonra ilgili birim tarafından değerlendirilerek ya
cevaplandırılmakta ya da Bakanlığımızın konu ile ilgili birimine
cevaplandırılması için yönlendirilmektedir.
3- BİMER
nedir?
“Başbakanlık
İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak
hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi
İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası
üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim
kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini
mümkün kılmaktadır.
4- BİMER
nasıl çalışır?
BİMER
uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yürütüldüğü için yurdumuzun en ücra
köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler
Başbakanlık'tan koordine ve takip edilebilmektedir. BİMER sisteminde Valilik ve
Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile
Bakanlıkların Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, müstakil Başkanlık/ Daire
Başkanlığı ve yine Bakanlıkların bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına
kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir. Kamu kurum ve
kuruluşlarında görevli tüm kullanıcılar, her gün kullanıcı adı ve şifresi ile
BİMER programına girmekte ve o gün kendisine gelen müracaatların işlemini
yapmaktadır.
5- BİMER’e
yapılacak müracaatların kapsamı nedir? BİMER hangi kanun maddelerine dayanarak
işlem yapmaktadır?
Bilgi Edinme
Hakkı Kanunu ve Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunla ilgili müracaatlar
BİMER’e yapılabilir. Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki
her türlü istek, şikâyet, ihbar, görüş ve öneri BİMER üzerinden tüm iletişim
seçenekleri kullanılarak yapılabilir.
6- BİMER’e
nasıl başvurabilirim?
Şahsen,
telefon, internet, faks ve mektup ile BİMER’e ulaşabilirsiniz.
7- İnternetten
başvuru yaparken nelere dikkat etmeliyim?
İnternetten
başvurunuzu yaparken doldurulması zorunlu alanları eksiksiz doldurduğunuza,
başvuru metni kutusuna talep/şikâyetinizi kısa ve yalın bir dille yazdığınıza
ve son olarak size başvurunuzu aldığımıza dair bilgi gönderebilmemiz için
e-posta adresinizi doğru yazdığınıza emin olunuz.
8- Formdaki
tüm bilgilerin doldurulması zorunlu mu?
Adınız
soyadınız, TC kimlik numaranız, telefon numaranız ve adresiniz, başvuru
yaptığınız il ve ilçe, cinsiyet, eğitim durumu ve e-posta adresinizi eksiksiz
olarak doldurmanız gerekmektedir.
9- Kimlik
bilgilerimi gizleyebilir miyim?
Başvurunuzu
yaparken “Kimlik bilgilerimi gizlemek istiyorum” seçeneğini işaretlediğinizde
kimlik bilgileriniz BİMER yetkilileri tarafından görülebilecek; ancak
evrakınızın iletildiği kurum tarafından görülmeyecektir. Dolayısıyla başvuru
sahibine, müracaatına ilişkin bilgi verilemeyecektir. Bu durumda müracaat
sahibi sistem tarafından kendisine verilen başvuru numarasını bildirerek “Alo
150” hattından veya www.bimer.gov.tr adresinden müracaatının durumunu
öğrenebilecektir.
10- Mektupla başvurabilir
miyim? Nelere dikkat etmeliyim?
Kaymakamlıklarımız,
Valiliklerimiz, Başbakanlık ile tüm Bakanlıklarımızdaki Halkla İlişkiler
Bürolarına mektupla müracaat edebilirsiniz. Mektuplarınızda TC kimlik
numaranızı, iletişim bilgilerinizi (açık adres, telefon numaraları) belirterek
kısa ve öz bir şekilde talebinizi/şikâyetinizi yazmanız gerekmektedir.
11- Devlet Memurları
BİMER’e başvuru yapabilir mi?
İsteyen her
vatandaşımız BİMER’e başvuru yapabilir.
12- BİMER’e yapılan
başvurular kim ya da kimler tarafından okunmakta ve değerlendirmeye
alınmaktadır?
Vatandaşlarımızın
Başbakanlığa (veya doğrudan Halkla İlişkiler Daire Başkanlığına) her yolla
gönderdikleri istek, görüş, öneri, ihbar ve şikâyetler, Başkanlığımızdaki
uzmanlar tarafından incelenerek değerlendirilmekte; gereği yapılmak üzere
ilgili Bakanlık, Valilik, kamu kurum ve kuruluşlarına iletilmektedir.
13- Başvurum ne zaman
sonuçlanır?
Türk
vatandaşlarının ve Türkiye'de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile
ilgili dilek ve şikâyetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların
sonucu veya yapılmakta olan işlemin durumu hakkında dilekçe sahiplerine en geç
otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir.
14- Başvurumun sonucu
BİMER’den mi ilgili kurumdan mı gelmektedir?
Başvurunuzun
cevabı ilgili kurum tarafından başvuru formunda vermiş olduğunuz bilgiler
doğrultusunda tarafınıza gönderilir.
15- BİMER’den /kurumdan
gelen cevabi yazı hangi yolla elime ulaşır?
Başvurunuzun
cevabı ilgili kurum tarafından Başvuru formunda vermiş olduğunuz bilgiler
doğrultusunda e-posta aracılığıyla ya da posta yoluyla adresinize gönderilir.
16- Başvurumun durumu ile
ilgili bilgi alabilir miyim?
Başvurunuzu
e-posta adresinize gelen linki tıklayarak ya da internet sitemizdeki “Başvuru
Sorgula” bölümünden TC kimlik ve başvuru numaranızla takip edebilirsiniz.
17- Başvuruma yasal süre
içinde cevap verilmediğinde BİMER’in herhangi bir yaptırımı var mıdır?
Dilekçe
Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ile Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve ilgili
Yönetmeliğin uygulanmasında ihmali, kusuru veya kastı bulunan memurlar ve diğer
kamu görevlileri hakkında, işledikleri fiillerin genel hükümler çerçevesinde ceza
kovuşturması gerektirmesi hususu saklı kalmak kaydıyla, tabi oldukları
mevzuatta yer alan disiplin cezaları uygulanır.
18- BİMER’e yaptığım
başvuruyu nasıl iptal edebilirim?
Daha önce
yapmış olduğunuz başvurunuzu iptal etmek için yeniden BİMER’e müracaat ederek
başvuru sayınızı belirtmeniz ve iptal talebinizi iletmeniz gerekmektedir.
19- BİMER’e başvuru
yaparsam işyerimle / işverenimle sorun yaşar mıyım?
Başvuru
yaparken, isminizin açıklanması halinde zarar göreceğinizi düşünüyorsanız,
“gizlilik” butonunu işaretlemeniz, ya da başvuru metninizde “Kimlik
bilgilerimin gizli kalmasını istiyorum” ifadesine yer vermeniz halinde,
işvereninizin bilgisi olmayacaktır.
20- Başvurumun reddedilme
ihtimali var mı?
Belirli bir
konu ihtiva etmeyen ya da içeriğinde kişilik haklarına saldırı, hakaret,
asılsız ihbar bulunan başvurular ile yargı mercilerinin görevine giren
konularla ilgili başvurular işleme alınmayacaktır.
21- BİMER aracılığıyla iş
başvurusu yapabilir miyim?
Vatandaşlarımızın
kamu kurum ve kuruluşlarında kadrolu memur ve işçi olarak görev almaları için
ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından düzenlenen Kamu Personeli
Seçme Sınavına (KPSS) girmeleri gerekmektedir. Bu sınavlara “ilköğretim mezunları”
kabul edilmemektedir. Engelli ve hükümlü vatandaşlarımızın da, kamu kurum ve
kuruluşlarında kadrolu olarak görev almaları, açılan sınavları kazanmaları
şartıyla mümkün olmaktadır. Vatandaşlarımızın özel sektördeki iş talepleri ise
il veya ilçelerdeki “İŞKUR” müdürlükleri tarafından kabul edilmektedir.
22- BİMER aracılığıyla
tayin işlemi yaptırabilir miyim?
Kurum içi ve
kurumlar arası naklen tayinler, kamu kurum ve kuruluşlarının yetkisinde
olduğundan, ilgili kuruma şahsen başvurulması gerekmektedir.
23- Şikâyet dilekçesinde
nelere dikkat etmeliyim?
3071 Sayılı
Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 4üncü maddesi, Türkiye Büyük
Millet Meclisine veya yetkili makamlara verilen veya gönderilen dilekçelerde,
dilekçe sahibinin adı-soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresinin
bulunması gerektiğini öngörmektedir.
24- İsmimi yazmadan
şikâyet-ihbar yapabilir miyim?
BİMER
aracılığıyla internet üzerinden yapacağınız başvuruda, “Kimlik bilgilerimi
gizle” butonunu işaretleyerek şikâyetinizi iletebilirsiniz. Mektup veya faksla
yapacağınız isimsiz şikâyet başvurunuz, 2004 yılında yayınlanan Başbakanlık
Genelgesi doğrultusunda “olayla ilgili inandırıcı mahiyette bilgi ve belgeler
eklenmiş veya somut nitelikte bilgi, bulgu ya da olaylara dayanılıyor ise” bu
hususlar ihbar kabul edilerek idarece işleme alınır. “Soyut, kişisel,
bilgi-bulgu olmayan” isimsiz/imzasız şikâyet dilekçeleri işleme alınmaz.
25- Bilgi
Edinme ile Dilekçe Hakkı arasındaki fark nedir?
24.04.2004
tarihinde yürürlüğe giren Bilgi Edinme Hakkı Kanunu'nda, demokratik ve şeffaf
yönetimin gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak
kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usuller
düzenlenmiştir. 4982 sayılı Kanunun “Tanımlar” başlıklı 3üncü maddesinde
“bilgi” ve “belge” kavramları açıklanmıştır. Söz konusu tanımlar kapsamında
olan ve 4982 sayılı Kanunda belirtilen istisna hükümleri arasında yer almayan
bilgi ve belgelere erişim talep edilebilmektedir. Dilekçe hakkı ise, şikâyette
bulunmak suretiyle denetlemeyi, dilek ve öneride bulunmak suretiyle de
demokratik katılımı sağlayan siyasal haklardandır. Türk vatandaşları Dilekçe
Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun vasıtasıyla kendileri veya kamuyla ilgili
dilek ve şikâyetlerini yetkili makamlara bildirebilmektedir.
26- Telefonla bilgi
edinme başvurusu yapabilir miyim?
Bilgi edinme
talebinin yazılı veya elektronik olarak yapılması zorunluluğu bulunduğundan
"Alo 150" hattı üzerinden sözlü bilgi talebinde bulunulamaz.
Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların Halkla İlişkiler Müracaat Bürosuna şahsen
gelip, yazılı olarak bilgi edinme talebinde bulunulabileceği gibi, Başbakanlık
web sayfası üzerinden de bilgi edinme talebinde bulunulabilir.
27- Faks yoluyla Bilgi
Edinme Başvurusu yapabilir miyim? Nelere dikkat etmeliyim?
Faks yoluyla
yapılacak başvurularda kişilerin ad, soyadı ve adres bilgilerinin yanı sıra
T.C. kimlik numarasını belirtmeleri zorunludur. Bu şartları taşımayan
başvurular işleme konulmaz ve durum başvuru sahibine bildirilir.
28- Kişilerin özel
hayatıyla ilgili bilgi edinme başvurusu yapabilir miyim?
Kişinin izin
verdiği haller saklı kalmak üzere, özel hayatın gizliliği kapsamında,
açıklanması halinde kişinin sağlık bilgileri ile özel ve aile hayatına, şeref
ve haysiyetine, mesleki ve ekonomik değerlerine haksız müdahale oluşturacak
bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
29- Bilgi Edinme talebime
verilen cevap benim için yeterli değil. Ne yapmalıyım?
Kamu kurum ve
kuruluşlarınca bilgi edinme başvurularına verilen cevabın yeterli olmaması ya
da başvuruya hiç cevap verilmemesi durumunda;
·
Bilgi edinme istemi reddedilen başvuru sahibi, yargı yoluna başvurmadan
önce ilgili kurumun cevabının tebliğinden itibaren on beş gün içinde Bilgi
Edinme Değerlendirme Kuruluna itiraz edebilir. İtiraz yazılı olarak yapılır.
·
4982 sayılı Kanunda belirtilen süreler içinde kurum ve kuruluşlar
tarafından başvuru sahibine olumlu veya olumsuz herhangi bir cevap verilmemesi
ya da 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 10uncu maddesi uyarınca
altmış günün geçmesiyle başvuru reddedilmiş sayılır. Bu durumda başvurusu
reddedilmiş sayılan başvuru sahibi, yargı yoluna başvurmadan önce dava açma
süresinin başladığı tarihten itibaren on beş gün içinde Kurula yazılı olarak
itiraz edebilir. Kurul, bu konudaki kararını otuz iş günü içinde verir. Kurula
itiraz, başvuru sahibinin idari yargıya başvurma süresini durdurur.
·
Başvuru sahiplerinin Kurula başvurularını yazılı olarak yapmaları ve itiraz
dilekçelerine ilgili Kuruma yaptıkları bilgi edinme başvurusunun bir sureti ile
var ise söz konusu Kurumdan gelmiş cevabi yazı suretini eklemeleri
gerekmektedir. Elektronik posta ya da faks yoluyla yapılan başvurular ile
gerekli evrak suretleri eklenmemiş başvurular işleme konulmamaktadır. Gerekli
hallerde başvuru sahibine ulaşılabilmesi amacıyla itiraz dilekçelerinde telefon
numaralarına yer verilmesinde fayda bulunmaktadır.
Ayrıntılı bilgi
için Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulunun Web sitesini (http://www.bedk.gov.tr)
ziyaret edebilirsiniz.
SABİM – ALO 184
30- SABİM Nedir ve Ne
Zaman Kurulmuştur?
SABİM, Sağlık
Bakanlığı İletişim Merkezi’nin kısa adıdır.
SABİM, 01.
01. 2004 tarihinde çalışmalarına başlamıştır.
31- SABİM’in Temel Amaç
ve Hedefi Nedir?
SABİM’in temel
hedefi, tarafların çoklu katılımını gerçekleştirerek, “interaktif
yönetimi” etkin kılmaktır.
SABİM; sağlık
sisteminde, yaşanan sorunların yerinde ve eş zamanlı tespiti, sorunun çözümünde
etkin olacak mekanizmaların ivedilikle harekete geçirilmesi suretiyle
özdenetimi sağlamaktadır. Bu uygulama hızlı ve etkili çözüme ulaşmanın en
ekonomik yoludur.
Kısaca SABİM;
Sağlık
hizmetlerinin niteliğinden dolayı etkili bir iletişim sürecinin zorunlu
olduğunun bilinciyle
—Sağlık
hizmetlerini planlayıp yönetenleri
—Sağlık
hizmetlerini sunanları
—Sağlık
hizmetlerinden yararlananları
Uzlaşımsal bir
platforma taşımak suretiyle sağlık sisteminde etkili
iletişim sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu amaçları
gerçekleştirerek halka ulaşıp, sistemin herhangi bir aşamasında meydana gelen
aksaklıkları, anında tespit ederek, hızlı ve kesin bir çözüme ulaştırmak ve
dolayısıyla "7’den 77’e sağlıklı bir Türkiye hedeflemektedir.
32- SABİM Nasıl Çalışır?
184
SABİM hattının aranması veya şahsen başvuru yapılması ile özdenetim
mekanizması harekete geçmektedir. SABİM Operatörleri tarafından kayıt
altına alınan başvuru, SABİM Çözümleyicilerince değerlendirilerek, ilgili
illere sevk edilmektedir. İllerdeki Sabim Çözümleyicileri tarafından da
nesnellik ilkesinden ödün verilmeden, mercek altına alınmakta, en hızlı ve en
doğru şekilde çözümlendirilmektedir.
7 gün, 24 saat
boyunca, tamamı sağlık personelinden oluşan, sağlık sisteminin işleyişine
hakim, sağlık mevzuatı konusunda yeterli bilgilerle donatılmış operatörler
tarafından, sağlık sisteminin işleyişi ile ilgili her türlü soru, sorun,
eleştiri, öneri ve talep cevaplandırılmakta ve kayıt altına almaktadır.
Türkiye’nin
dört bir yanından 184 SABİM hattını arayan herkes; hattın Sağlık
Bakanlığı tarafında sıcak bir dost sesiyle karşılaşmakta ve ilettiği her türlü
soru veya sorunun, Bakanlığımızca empatik bir yaklaşımla sahiplenilerek, en
hızlı şekilde çözümlendiğine tanık olmaktadır.
Özetle, SABİM
Türkiye’ye, haftanın 7 günü, 24 saat kesintisiz bir şekilde hizmet
vermektedir.Vatandaşlarımıza düşen;
- ya “184 ALO
SABİM” hattımızdan aramak veya
- 0312 286 13 57
numaralı faksımızdan ulaşmak ya da
- ZİYABEY
CADDESİ 1419 SOKAK NO:9 BALGAT/ ANKARA adresinde bulunan SABİM’e şahsen
başvurmaktır.
33- SABİM’den Hangi
Konularda Bilgi Alınabilir?
Bu yollarla
bize ulaşan vatandaşlarımız:
— Sağlık
sisteminin işleyişine yönelik her türlü konuda bilgi alabilirler.
—Sağlık
sistemine yönelik talep, eleştiri ve önerilerde bulunabilirler.
—Sağlık
hizmetlerinden yararlanırken, sistemin herhangi bir aşamasında yaşadıkları
sorunlarını iletebilirler.