a) Genel Müdürlük görev alanına ilişkin istatistiki verileri toplamak.
b) İstatistiki verileri personel yönetim politikalarına kaynaklık edecek şekilde analiz etmek.
c) Hazırlanan verilerin uluslararası standartlara uyumunu sağlamak.
ç) İnsan kaynakları veri yönetiminin koordinasyon ve takibini gerçekleştirmek, veri bütünlüğünü sağlamak.
d) Toplanan tüm verilerin doğru ve daha iyi anlaşılabilmesi için gerekli her türlü raporlama, tablo, grafik, bilgi notu ve benzerlerini hazırlayarak bunları ihtiyaç duyan birimlerle paylaşmak.
e) Tüm verileri istatistiksel yöntemler kullanarak incelemek, sınıflandırmak, özetleyerek raporlamak ve arşivlemek.
f) İnsan Kaynakları İstatistikleri yıllığını hazırlamak.